פיגום אלומיניום – מדריך מלא

המחיר מדהים!השירות לא פחות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אחד מסוגי הפיגומים השכיח והנפוץ ביותר לביצוע עבודות בגובה בינוני של עד 6 מטר הוא הפיגום העצמאי, שבגרסתו המודרנית נקרא גם פיגום אלומיניום. מהו פיגום אלומיניום? לאילו משימות גובה הוא מתאים? מהי החשיבות בכך שהוא עשוי מאלומיניום? היכן אפשר למצוא את הפיגום להשכרה? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

מהו פיגום אלומיניום?

לפני שנסביר על הפורמט הספציפי של פיגום עשוי אלומיניום, כדאי אולי להתחיל בהסבר על סוג הפיגום שנקרא פיגום עצמאי שאליו משתייך גם הדגם של פיגום האלומיניום. פיגום עצמאי הוא פיגום שעשוי מכלוב מתכת המורכב ממוטות מתכת אופקיים, אנכיים ואלכסוניים, הנמתחים לגובה לצורך יצירת הפיגום. בחלקו העליון של הפיגום מותקן משטח העבודה שעליו עומדים העובדים לצורך ביצוע עבודתם. פיגום עצמאי מגיע גם עם סט של 4 גלגלים חזקים, המאפשרים לנייד את הפיגום ממקום למקום בקלות ובמהירות. בזמן העבודה יש לנעול את הגלגלים או לפרוש את רגליות ההרמה, במידה ונכללות בדגם. בכל סולם עצמאי חייב להיות אמצעי טיפוס מובנה בצורת סולם, שבדרך כלל מהווה את אחת מהפאות הצרות של כלוב הפיגום ועליו יכולים העובדים לטפס במעלה הפיגום. בראש הפיגום, יותקן משטח העבודה מתחת לשיא הגובה של הפיגום, כך שחלקו העליון של הפיגום הופך למעשה לגדר בטיחות למניעת נפילה.

קבלן פיגום אלומיניום

ואחרי שהסברנו את זה, פיגום אלומיניום הוא למעשה פיגום עצמאי שמוטות המתכת שלו עשויים ממתכת אלומיניום. בעבר היו עשויים פיגומים עצמאיים מיוצרים ממוטות ברזל. מוטות אלה סבלו משחיקה מהירה בגין חלודה, דפורמציות וכיפופים שבסופו של דבר השפיעו ישירות על בטיחות הפיגום ובמקרים מסוימים גם הובילו לתאונות.

מהם היתרונות של פיגום אלומיניום על פני פיגום ברזל?

מתכת האלומיניום היא מתכת שהשימוש בה הלך והתרחב רק במהלך העשורים האחרונים ונכנס לתחומים שונים ומגוונים רק בעשור האחרון ממש. האלומיניום היא מתכת בעלת מספר מאפיינים שהופכים אותה לחומר הגלם הטוב ביותר לייצור מגוון מוצרים כמו חלונות, פרגולות ומכלולים המבוססים על קונסטרוקציות חזקות, ובכלל זה גם פיגומים שאפשר להסתכל עליו גם כקונסטרוקציה לכל דבר ועניין. בתחום הפיגומים, מציע האלומיניום מספר יתרונות חשובים ואלו הם:

עמידות בפגעי הזמן והסביבה

אחת הבעיות הגדולות של פיגומי ברזל היא הרגישות של הברזל ללחות ורטיבות לאורך זמן. מאחר ופיגומים מורכבים בדרך כלל במרחבים חיצוניים, הם חשופים כל העת ללחות גבוהה, גשמים, קרינת שמש ישירה וכדומה. כל אלה מותירים בסופו של דבר את סימנם על הברזל ויוצרים חלודה שמחלישה את הברזל ופוגעת בחוזקו המבני. האלומיניום לעומת זאת, היא מתכת עמידה מאוד בפני פגעי הזמן והסביבה ויכולה לשהות שנים ארוכות חשופה לפגעי הטבע מבלי שאלו ישפיעו על מרקמה או חוזקה המבני, מה שמבטיח את רמת הבטיחות של הפיגום גם אחרי שנים ארוכות של שימוש.

משקל קל

מתכת האלומיניום היא מתכת קלה מאוד, לבטח ביחס לברזל. למאפיין זה ישנם מספר יתרונות ובכלל זה קלות הובלה והתקנה של פיגום, הימנעות ממצבים בהם "מעגלים פינות" במהלך התקנת הפיגום בגין קושי לשאת את מוטות הברזל הכבדים ואפילו אימפקט קטן יותר בזמן תאונה. בעוד שפיגום ברזל הוא פיגום כבד מאוד שנפילה שלו או של חלק ממנו על אדם יכולה לגרום למוות מיידי, משקלו של פיגום אלומיניום הוא נמוך לאין שיעור והסיכון לפגיעה חריפה מנפילת מוט אלומיניום הוא קטן הרבה יותר מנפילה של מוט ברזל.

תצורות מורכבות

אלומיניום היא מתכת שקל מאוד לעבד אותה. בהתאם לכך, מוטות החיזוק של פיגום אלומיניום נבנים עם מחברים חכמים יותר שאותם ניתן לשלב זה בזה בצורה חזקה יותר, מהודקת יותר ויציבה יותר, מה שמקל מאוד על תהליך הבנייה של הפיגום ומגביר מאוד את רמת הבטיחות שלו.

דפורמציות

נתחיל ונאמר שמתכת אלומיניום היא אינה חזקה יותר מברזל. יחד עם זאת, כאשר מוט אלומיניום מקבל דפורמציה, יתקשה המוט לבצע את תפקידו מה שמבטיח שמוט מעוות תמיד יוחלף במוט חדש ולא ייווצר סיכון של פיגום שבו חלק מהמוטות עם מעוותים באופן שמעלה את הסיכון הכולל בשימוש בפיגום.

מודולריות גבוהה

פיגום עצמאי הוא פיגום שיכול לספק פתרון עבודה בגובה לגבהים של עד 6 מטרים. בתוך אמירה זו גלומה ההבנה כי פיגום כזה יכול לשמש גם לעבודות בגובה 3 או 4 מטרים למשל ועל כן ישנה חשיבות רבה למידת המודולריות של הפיגום והיכולת להתאים אותו בדיוק לגובה הנדרש. כמו כן, פיגום אלומיניום יכול להימתח למידות רוחב שונות וגם בהיבט זה חשובה הגמישות ביכולת לקבוע את רוחב הפיגום בהתאם לצרכי העבודה ובכפוף למגבלות הפיגום. פיגום אלומיניום הוא פיגום שקל מאוד כאמור, לבנות אותו ולשנות את המבנה שלו, בעיקר לאור המשקל הקל של המוטות ולאור החיבורים החכמים בין המוטות. בתנאים אלה קל יותר לקבוע את גובהו ורוחבו של הפיגום ולדייק אותם כמה שיותר לצרכי העבודה באתר.

סך היתרונות שפירטנו לעיל מספקות לפיגום האלומיניום יתרון אחד נוסף וחשוב והוא עמידה בתקן האירופאי לפיגומים. תקן זה מבוסס על ביצוע מבחנים מעשיים לכל סוג פיגום על מנת לבחון את עמידתו בתנאי קיצון. פיגומי אלומיניום נבנים כיום על פי תקנים מודרניים ועל כן מבטיחים את עמידת הפיגום בתקנים המחמירים ביותר. אין בכך כדי לומר שכל פיגום אלומיניום עומד בתקן האירופאי, אך נקודת הפתיחה של פיגום עשוי אלומיניום היא טובה לאין שיעור מאשר פיגום ברזל לעניין זה ואכן, מרבית פיגומי האלומיניום עומדים גם בתקן האירופאי ולא רק בזה הישראלי.

לאילו משימות מתאים פיגום אלומיניום?

פיגום אלומיניום הוא פיגום שמתאים לכל עבודה בגובה של עד 6 מטרים לכל היותר. יחד עם זאת, שימוש בפיגום זה הוא מיטבי בתנאים הבאים:

קרקע יציבה ומיושרת

פיגום אלומיניום הוא פיגום שעומד באופן עצמאי ואינו מעוגן לקיר או מבנה. בהתאם לכך, חשוב מאוד שהפיגום יוצב על קרקע יצבה, מהודקת ומיושרת ברמת פלס. למעשה, בהקמת הפיגום יש לפלס את המשטח על גביו הוא עומד על מנת להבטיח שאין הטיה שיכולה להוביל לנפילה של הפיגום הצידה. במידה והקרקע אינה יציבה או שמדובר בקרקע משופעת, אין להשתמש בפיגום מסוג זה.

ניידות גבוהה

פיגום אלומיניום מתאים במיוחד למשימות הדורשות ניידות גבוהה ותנועה דינמית על פני השטח. חיפוי חוץ, ניקוי חלונות, עבודות של עיצוב פנים וכדומה, הן דוגמאות נהדרות לעבודות שניתן לבצע באמצעות פיגום עצמאי עשוי אלומיניום, שמגיע מלכתחילה עם סט גלגלים המאפשרים הנעה של הפיגום על פני השטח בקלות ובמהירות.

עבודה במקטעים

כאשר מדובר בעבודות המבוצעות על פני שטח נרחב ולאורך זמן ייתכן שכדאי לשקול שימוש בפיגום קבוע המעוגן אל קיר המבנה ונותר כך לאורך זמן. את הפיגום הקבוע ניתן לפרוש על פני כל היקף מעטפת המבנה ואפילו על פני כמה מפלסי גובה במקביל מה שמאפשר עבודה רציפה לאורך זמן על שטח גדול. פיגום אלומיניום הוא פיגום מוגבל בגודלו ולכן מתאים לביצוע משימות המבוססות על עבודה במקטעים או עבודות נקודתיות. בהיבט זה ראוי לציין שפיגום זה מתאים הן לעבודות חוץ על מעטפת המבנה והן לעבודות פנים בגובה (כמו למשל עבודות תקרה, עבודות בגובה בתוך מבנים גבוהים וכן הלאה).

היכן ניתן לשכור פיגום אלומיניום?

ככלל, פיגום הוא רכיב שמרבית הקבלנים אינם מחזיקים בעצמם אלא שוכרים על פי הצורך. בפרויקט מסוים הקבלן עשוי להזדקק לפיגום עצמאי, באחר לפיגום זקפים, באחר לפיגום תלוי וכן הלאה. מודל ההשכרה מאפשר לקבלן להתאים את הפיגום הטוב ביותר לכל פרויקט מבלי להתפשר או לעגל פינות. זאת ועוד, אחזקת פיגומים הוא נושא שנכלל בכל תקן העוסק בתחום ובהיבט זה ישנה חשיבות רבה מאוד לתחזוקה נאותה של הפיגום, בדיקה של הפיגום על ידי בודק מורשה ומוסמך לפני כל שימוש בו וכדומה. כל אלה מבוצעים על ידי גורמים מקצועיים המציעים שירותי השכרת פיגומים, כך שהקבלן יכול ליהנות מסטנדרטים גבוהים במסגרת מודל ההשכרה.

בכדי לשכור פיגום אלומיניום עליכם לפנות לחברות המציעות שירותי השכרת פיגומים ולברר את סוגי הפיגומים המוצעים על ידן. לא כל החברות מציעות את פיגום האלומיניום להשכרה ולא כל חברה עומדת בסטנדרטים הנדרשים על מנת להבטיח את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר של העובדים והפיגום. על כן, לפני שאתם מבצעים הזמנה, כדאי לבדוק מול מי אתם עומדים, מה המוניטין והרקורד שלו בתחום הפיגומים ובטיחות הפיגומים וכמובן מהו טווח המחירים שהוא מציע. השוואת מחירים ובחינת הצעות שונות הוא בהחלט מהלך לגיטימי, אך לחלוטין לא מומלץ לשכור אצל הגורם הזול ביותר, רק מכיוון שהוא הזול ביותר. בטיחות הפיגום, רמת התחזוקה שלו וזמינות הדגם המדויק הנדרש הם פרמטרים חשובים הרבה יותר, שרק לאחריהם נכנס שיקול המחיר.

מה לבדוק בפיגום אלומיניום ?

קבלת תו התקן בו עומד הפיגום

אל תסמכו על אמירות כלליות של נציגי המכירות במקום ותמיד בדקו את התעודות הרשמיות של הפיגום על מנת לבחון את תו התקן שהוענק לפיגום. כאמור, מומלץ תמיד לבחור בפיגום שזוכה לתו תקן אירופאי.

קבלת אישור על תחזוקה נאותה

מקום המשכיר פיגומים חייב להתנהל על פי פרוצדורות המוגברות בחוק ובתקן ועל כך מקבל העסק אישור מהרשויות הרלוונטיות ובראשן המוסד לבטיחות וגבהות במשרד העבודה והרווחה. אישור זה מעיד על כך שהפיגומים בבית העסק מתוחזקים בצורה ראויה שעולה בקנה אחד עם הוראות החוק והתקן.

חבילת שירות

בדקו האם המקום מציע לכם חבילת שירות הכוללת למשל בודק מוסמך ומורשה ובונה פיגומים מורשה שיכולים לסייע לכם להקים את הפיגום על פי הוראות החוק, הכל תחת קורת גג אחת.

אישור בדיקה לפני הקמה

על פי החוק, כל פיגום חייב לעבור בדיקה על ידי בודק מוסמך ומורשה לפני שמקימים אותו ולפני שמכניסים אותו לשימוש. במקום שתצטרכו למצוא בודק מוסמך כזה ולשלם לו תמורת בדיקת הפיגום טרם ההקמה, ישנה אפשרות שהמקום המשכיר הוא שמבצע את הבדיקה הנדרשת באמצעות בודק מורשה וכחלק מהשירות שהוא מעניק ללקוחותיו. לא מדובר בתנאי הכרחי, שכן תמיד תוכלו לבצע בדיקה משלכם, אבל שירות כזה יכול להעיד בכלל על רמת המקצועיות והרצינות של המשכיר.

פיגום אלומיניום הוא פיגום בטוח, שימושי וקל מאוד לבנייה ותפעול וכל עוד אתם מקפידים על בדיקת עמידתו בכל הוראות החוק והתקן, אתם יכולים להיות בטוחים למדי שהפיגום יספק לכם את הערך שהוא נדרש לספק לכם ושהוא יעשה את זה בצורה הבטוחה ביותר האפשרית בתחום הפיגומים.

פיגומים ניידים ופיגומים זקיפים הם שתי אופציות מתאימות עבור אתרי בנייה ותפקידם העיקרי הוא לאפשר לפועלים לבנות את המבנה בצורה בטוחה ומהירה. החוכמה היא לשלב את האיכות יחד עם מחיר נוח לכיס הלקוח ולמרות הסקפטיות הישראלית הידועה מדובר בשילוב אפשרי בהחלט.

פיגום אלומיניום מחיר משתלם ורווח גדול

למה לבחור פיגומים זקיפים?
פיגומים זקיפים הם פיגומים המורכבים מעץ או מתכת ובהחלט אפשר לומר שמדובר בבחירה פופולארית במיוחד על ידי רוב הלקוחות. מדובר על פיגומים שדורשים הקמה מקצועית ויסודית שכן אם מעוניינים להשיג מקסימום בטיחות ואיכות יש לפעול במקסימום דיוק בעת ההקמה ולהקפיד על התקנות וכללי הבטיחות בצורה המחמירה ביותר. מדובר בפיגומים חזקים במיוחד שמבטיחים לעובדים תחושת ביטחון בעת העבודה ומבטיחים לכם עבודה חלקה וללא תאונות מיותרות.

 

למה לבחור בפיגומים ניידים?

גם כאשר בוחרים פיגומים ניידים יש לבחור באיכות גבוהה ובאיכות אירופאית לפי התקנים המחמירים ביותר. פיגומים ניידים עשויים מאלומיניום והיתרון שלהם הוא בנייה קלה ומהירה וזאת לעומת בנייה מורכבת יותר של סוגי פיגומים אחרים. על אף האפשרות לבנותם במהירות, מדובר בפיגומים חזקים שמאפשרים לעובדים לעבוד ללא חשש ומעניקים לכם שקט נפשי שכל עובד ששכרתם לעבודה יגיע לעבודה ויחזור הביתה בשלום.

מתאימים לכם את סוג הפיגומים המומלץ

בנוסף לפיגומים הניידים החייבים בבניה של קבלן רשום לפיגומים עם הרשאה של משרד העבודה והפיגומים הזקיפים ישנם סוגי פיגומים נוספים ולעיתים יש נטייה קצת ללכת לאיבוד מרוב המבחר המוצע בשוק. כאשר אתם בוחרים חברת פיגומים רצינית ואחראית אתם יכולים להתאים עבורכם את סוגי הפיגומים המתאימים ביותר עבורכם ועבור סוג הבנייה המתוכננת. חשוב להדגיש שסוג פיגומים אחד יכול להתאים כמו כפפה ליד לפרויקט מסוים אבל פחות יתאים לפרויקט אחר, יש חשיבות גדולה להתאמת סוגי הפיגומים לסוג העבודה שאותה אתם מעוניינים לבצע.

הבטיחות היא מעל הכל

לצערנו אנחנו שומעים מדי יום על פועלים ועובדי בנייה שנהרגים ונפצעים במהלך עבודתם. נושא הבטיחות חייב להיות לנגד עיניכם כל העת ובהחלט אפשר לומר שכמעט כל תאונה כזו אפשר למנוע אם לא נרשה לעצמנו לעגל פינות ואם נשים דגש גם על הפרטים הקטנים ביותר. כל תאונה בעבודה היא כמובן נזק עצום למשפחתו של העובד שזה כמובן האסון הגדול ביותר אך כמו כן זו גם פגיעה בשמכם ובמוניטין שלכם – כאשר מדובר בפיגומים זה לא הזמן לחסוך באיכות.

ומה עם המחיר? למצוא את השילוב של מחיר הוגן ואיכות גבוהה

כאשר מדובר על פיגומים בכלל או בפרט על פיגום אלומיניום מחיר הוא פרמטר שאנחנו חייבים לקחת בחשבון. מחיר אטרקטיבי ומשתלם לא אומר שאנחנו צריכים לחסוך באיכות, זה פשוט אומר שאם לא מצאנו את המחיר המבוקש אנחנו צריכים להמשיך ולחפש אחרי החברה המתאימה לנו שמשלבת עבורנו גם מחיר שלא יקרע לנו את הכיס וגם איכות גבוהה שנוכל לבנות בראש שקט.

כשמדובר על פיגום אלומיניום מחיר הוא כמובן חלק חשוב בעסקה אבל חשוב להבין שהאיכות מגיעה לפני המחיר ולא בהכרח חיר גבוה מעיד על איכות גבוהה ובוודאי שמחיר נמוך לא תמיד מעיד על איכות נמוכה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3753249

אז מה היה לנו בכתבה:

רונן זקיף
רונן זקיף

מזה שנים רבות, משרתת חברת זקיף השכרת פיגומים את ענף הבנייה בישראל ומספקת מערכים שלמים של פיגומים לפרויקטים מגוונים של בנייה חדשה. לצד זאת, מספקת החברה פיגומים גם ללקוחות פרטיים, בנייה פרטית ופרויקטים של שיפוץ מעטפת חוץ ועיצוב פנים, בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח.

עוד פוסטים שיעניינו אותך

building job site

פאר נשכח: חשיפת מסתורין של חורבות נטושות

כאשר ערים גדלות ומתפתחות, מבנים ישנים מפנים לרוב את מקומם לפיתוחים חדשים. הריסת מבנים היא רוע הכרחי, שסוללת את הדרך להתקדמות ומודרניזציה. עם זאת, כמה חורבות נותרות מאחור, והופכות לקפסולות זמן המציעות הצצה לעבר. המבנים הנטושים הללו, גדולים או קטנים, מחזיקים ביופי ומסתורין מסוימים שמושכים את תשומת לבם של מגלי ארצות וחובבי היסטוריה כאחד.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!