השכרת פיגומים מחיר

המחיר מדהים!השירות לא פחות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

פיגומים הם אמצעי בנייה הכרחיים כמעט בכל פרויקט בנייה ושיפוץ. יחד עם זאת, מודל השימוש המרכזי בהם הוא מודל ההשכרה. רובם המכריע של הקבלנים אינם רוכשים פיגומים בבעלות עצמית ומעדיפים לשכור אותם פר פרויקט.

אחרי שאמרנו את זה, במודל השכרת פיגומים מחיר הפיגום יכול להיות משתנה שיכול להשפיע על החלטת הקבלן לגבי סוג הפיגום הנדרש לו ומשך הזמן שיעשה בו שימוש ואפילו התקן שבו עומד הפיגום, אם כי כל קבלן מחויב לאותם כללי בטיחות מינימליים בהם הוא חייב לעמוד בכל מקרה. מדוע קבלנים מעדיפים לשכור פיגומים ומהם המחירים של סוגי הפיגומים השונים? על כך במדריך הבא.

לפני הכל, בואו נעשה סקירה של סוגי הפיגומים השונים ומחירי ההשכרה שלהם. שימו לב שמחירי ההשכרה ניתנים בדרך כלל עבור השכרה יומית או חודשית ושימו לב שאתם לא מתבלבלים ביניהם כאשר אתם משווים בין מספר ספקים. מתחילים…

 

פיגום חמורי

מחיר פיגום חמורי

פיגום חמורי הוא הפיגום הבסיסי והסטנדרטי ביותר, מתאים לביצוע עבודות בגובה נמוך, ניתן להגבהה עד גובה 2 מטר לכל היותר. הפיגום מבוסס על שתי סמוכות חמור עליהן מונח משטח הדריכה שמשמש כמשטח העבודה. בהזמנת פיגום חמורי יש לוודא כי אתם מזמינים סמוכות בגובה המתאים לכם. בדגמים מסוימים הפיגום כולל אמצעי טיפוס כמו סולם מובנה ובמקרים אחרים תוכלו להשתמש בסולם משלכם לצורך טיפוס על הפיגום. השימוש בפיגום חמורי מותנה בכך שהעבודה מבוצעת על גבי קרקע מיושרת, מהודקת ויציבה.

מחיר להשכרה יומית: בניה בחינם בשטח ללא עלות לרוב לא בשימוש כיום

מחיר להשכרה חודשית: בניה בחינם בשטח ללא עלות לרוב לא בשימוש כיום

פיגום עצמאי

פיגום עצמאי הוא פיגום שכיח ושימושי מאוד שאפשר להתייחס אליו גם כמו אל במת הרמה. המדובר בפיגום שמורכב מבסיס, בדרך כלל על גלגלים, עליו מותקנת רשת של מוטות מתכת ובראשו מותקן משטח הדריכה שעליו עומד הפועל. את הפיגום העצמאי ניתן לבנות בגבהים שונים על פי הצורך ויש להקפיד על כך שאזור העבודה בראש הפיגום הוא אזור מוגן הכולל גם משען יד ומסגרת למניעת נפילה. הפיגום אינו דורש חיבור כלשהו למבנה ולכן הוא בנוי בצורה רחבה בשני ממדיו. פיגום עצמאי חייב להיות מותקן על גבי קרקע מהודקת ויציבה והוא חייב להיות מפולס ומאוזן. כמו כן, יש להקפיד על נעילת גלגלים בזמן העבודה.

 

מחיר להשכרה יומית: 300-1500 שח תלוי בסוג הפיגום

מחיר להשכרה חודשית: 2000-8000 תלוי בגובה וצורת הפיגום

פיגום זקפים

פיגום זקפים הוא פיגום שימושי מאוד בעבודות על חזית מבנים, ניתן לפרישה על פני היקף של בניינים שלמים ועל כן גם נחשב לפיגום הנפוץ והשכיח ביותר. התצורה המינימלית של פיגום זקפים כוללת ארבעה זקפים המוצמדים בצורה אנכית לקרקע על גבי מדרכים ייעודיים והנחת משטחי דריכה במפלסי גובה שונים על פי הצורך, כך שהמשטחים נשענים למעשה על ארבעת הזקפים מארבעת פינותיהם. את פיגום הזקפים ניתן להמשיך ולמתוח לאורכים משתנים על ידי הוספת זקפים ומשטחים נוספים בצורה טורית.

פיגום הזקפים חייב להיות מקובע למבנה באמצעות רצועות קשירה המעוגנים לברגי ג'מבו המקובעים לקיר המבנה. בהקמת פיגום זקפים יש להקפיד על שורה של כללי בטיחות לרבות המרחק המרבי בין כל זוג זקפים, המרחק המרבי בין נקודות העיגון לקיר המבנה (הן בעיגון אופקי והן בעיגון אנכי), אזני יד ורגל, בכל מפלס גובה, מעטפת רשת למניעת נפילה של חפצים ושבבים ועוד. פיגום זקפים ניתן לשימוש אך ורק על גבי קרקע מהודקת, יציבה ומפולסת. ניתן להתקין את הפיגום גם בקרקע בוצית אך יציבה, באמצעות מדרכים קשיחים המספקים את הבסיס הקשיח לזקפים.

השכרת פיגומים מחיר

מחיר להשכרה יומית: מינימום חודשיים בתקן הישן 120 שח למיטה (כיסוי של 5 מר)

מחיר להשכרה חודשית: מינימום חודשיים בתקן הישן 120 שח למיטה (כיסוי של 5 מר)

פיגום שלוח

זה משטח דריכה הנמתח מתוך המבנה כלפי חוץ, מתאים במיוחד למבנים בהם טרם נבנו הקירות או לעבודה באזורים בעלי מפתח רחב שלרוחבו ניתן להניח את הפיגום השלוח. פיגום שלוח מעוגן לקיר המבנה, לרצפת הקומה בה הוא מותקן או באמצעות משקולות שמספקות כוח נגד למשקל העובדים וחומרי הגלם המונחים עליהם.

מחיר להשכרה יומית: 500 שח

מחיר להשכרה חודשית: 3000 לרוב חברות בניה קונות את הפיגום ולא משכירות

פיגום זיזי

מחיר פיגום זיזי

פיגום זיזי הוא פיגום קבוע המעוגן לקירות המבנה במפלס בודד ונשען על גבי זיזים או זוויות פלדה מאסיביות המסודרות זו לצד זו במרחקים קבועים על מנת לשמש כפלטפורמה שעליה מונח משטח הדריכה. במובנים רבים, מזכיר הפיגום הזיזי מדף המחובר לקיר באמצעות זוויות מתכת. זיזי הפיגום מגיעים בתצורה שמאפשרת עיגון של הזיז אל הקיר מתחת למשטח הדריכה, "עיטוף" של משטח הדריכה כלפי חוץ ולאחר מכן מוט אלכסוני שעולה כלפי מעלה ומשמש לנחת משטחים אנכיים שיחד יוצרים קיר מגן. הפיגום הזיזי מתאים לעבודה לאורך זמן במפלס גובה יחיד ודורש מבנה יציב אליו ניתן לקבע את הפיגום.

מחיר להשכרה יומית: 500 שח

מחיר להשכרה חודשית: 3000 לרוב חברות בניה קונות את הפיגום ולא משכירות

פיגום תלוי

פיגום תלוי הוא פיגום שאינו נסמך על הקרקע אלא תלוי מראש המבנה או מקובע אל קירותיו. הפיגום התלוי מתאים במיוחד לאזורי עבודה בהם האדמה משופעת מאוד, אינה יציבה ומהודקת או באזורים צפופים או אזורים הומי אדם ורכב. הפיגום התלוי מגיע במודל הנייד ובמודל הקבוע. המודל הנייד הוא למעשה פיגום באורך של מספר מטרים אותו מעגנים אל ראש המבנה ומחברים לכננת המאפשרת לנייד את הפיגום לאורך גובה המבנה.

המודל הקבוע הוא פיגום שמקובע אל קירות המבנה בכל מפלס גובה נדרש וניתן לפרוש אותו על כל היקף הבניין. את הפיגום הנייד נעדיף בביצוע עבודות שמאופיינות בדינמיקה ובתנועה על פני חזית המבנה (ניקוי חלונות, החלפה, התקנה או תיקון של חיפוי וכן הלאה) ואת הפיגום הקבוע נעדיף בביצוע עבודות ארוכות טווח במפלס גובה ספציפי.

מחיר להשכרה יומית: מינימום השכרה לחודש -כולל אישור בודק מוסמך -10,000 לאחר מכן 6,000 שח לחודש

פיגום ממוכן

פיגום ממוכן הוא פיגום שניתן להגביה ולהנמיך באמצעות מערכת חשמלית או הידראולית. הפיגום יושב למעשה על הקרקע ובדומה לבימת הרמה, מאפשר הגבהה והנמכה של משטח העבודה על פי הצורך. פיגום זה דורש כמובן קרקע יציבה אך לאו דווקא מיושרת, הוא מהיר מאוד לפרישה ומגיע עם כל אמצעי הבטיחות הנדרשים באופן מובנה, מוכן לפעולה.

מחיר להשכרה יומית: בניה ראשונה 20,000 כולל אישור מהנדס בודק והובלה

מחיר להשכרה חודשית: חודש הבא 7000 שח

השכרת פיגומים בתקן אירופאי

השימוש בפיגומים בתקן אירופאי הולך ומתרחב, בעיקר לאור ריבוי תאונות העבודה של נפילה מגובה בשנים האחרונות. התקן האירופאי מגדיר לא רק את הפרמטרים הטכניים שבהם צריך לעמוד הפיגום על מנת ליהנות מהתקן, אלא גם את המבחנים הפרקטיים שאותם חייב כל פיגום לעבור. מבחנים אלה כוללים מבחני יציבות, עמידות לאורך זמן, עמידה בעומסים, עמידה בכוחות אופקיים ופתאומיים וכן הלאה. פיגומים אלה מיוצרים מחומרי גלם עמידים וחזקים כמו אלומיניום ומבטיחים רמה גבוהה מאוד של בטיחות.

ככלל, כל פיגום חייב לעבוד בדיקה יסודית לפני שימוש וחייב לעבור גם תחזוקה שוטפת. יחד עם זאת, מסתבר שאי אפשר לנצח את השיקולים הכלכליים ופיגומים שכבר מזמן היו אמורים לצאת ממחזור השימוש, ממשיכים להיות מוקמים באתרי בנייה ברחבי הארץ. בהתאם לכך, הוחלט כי מדינת ישראל תעבור לתקן האירופאי של פיגומים ובכך תבטיח גם חידוש של מלאי הפיגומים, גם שימוש בפיגומים איכותיים ובטוחים יותר וגם תלות נמוכה יותר בשיקולים כלכליים.

אחרי שאמרנו את זה, פיגומים אלה מוצעים כיום במחירים שונים מאשר פיגומים "רגילים". בחלק מן המקרים התקן האירופאי דווקא מאפשר להוזיל את עלות השכרת הפיגום ובחלק מהמקרים הוא דווקא גורם להתייקרות. ההמלצה היא כמובן לבחור בפיגומים בעלי תקן אירופאי בכל מקרה, גם אם זה אומר שתצטרכו לשלם יותר עבור השכרתו.

כפי שאמרנו קודם לכן ונחזור ונאמר גם בהמשך, בנושא של השכרת פיגומים מחיר הוא לחלוטין לא הפרמטר היחיד, וגם לא המרכזי, שעל בסיסו אתם אמורים לקבל החלטה לגבי הפיגום שבו תעשו שימוש. את עלויות הפיגום אתם יכולים לגלם בעלות ללקוח, אבל לפחות תבטיחו את בטיחותם של כל העוסקים במלאכה.

החל מ-50 שח למ"ר ועד 100 שח למר של קיר בהתאם לגובה וקושי ההרכבה ככל שיותר גבוה יקר יותר

שיקולים מקצועיים קודמים למחיר

כעת, משיש לכם את התמונה המלאה כדאי לזכור דבר פשוט, במסגרת השכרת פיגומים מחיר הוא לחלוטין לא הפרמטר שעל פיו אתם יכולים לבחור את סוג הפיגום. סוג הפיגום חייב להיבחר אך ורק על סמך שיקולים מקצועיים ובאישור מהנדס.

הפיגום חייב להיבדק לפני הקמתו על ידי בודק מוסמך, הוא חייב להיבנות על ידי מתקין מוסמך והוא חייב לעבור ביקורת צמודה לאורך כל תקופת השימוש בו על ידי מנהל העבודה בסיוע בודק מוסמך.

כללים אלה נועדו להבטיח את בטיחות השימוש בפיגום, הן עבור הפועלים העובדים עליו והן עבור העוברים ושבים בסביבתו. על כן, גם אם הייתם מאוד רוצים לשכור פיגום שמחירו הוא זול ביחס לסוגים אחרים, לא תוכלו לעשות זאת אם זהו לא הפיגום שמתאים למשימת הבנייה שלכם.

השכרת פיגומים רק ממתקין פיגומים מוסמך

כמו כן, במסגרת השכרת הפיגום תוכלו לשכור תוספות למיניהן, שחלקן הן מחויבות ומגיעות באופן מובנה עם הפיגום (למשל אזני יד ורגל) וחלקן הן בגדר אפשרות. גם בהיבט זה, אתם רוצים לבחון את התוספות השונות וכל עוד מדובר בתוספות שמגבירות את רמת הבטיחות בשימוש בפיגום, אתם בהחלט רוצים להיעזר בהן גם אם הן מעלות במעט את מחיר ההשכרה. במקרים מסוימים, מוענקות תוספות אלה כשירות על ידי ספקי הפיגומים אך לחלוטין לא מדובר בסטנדרט או בפרקטיקה נפוצה שאתם יכולים לבנות עליה.

יחד עם זאת, במסגרת השכרת פיגומים מחיר הוא בהחלט פרמטר שאתם יכולים להיעזר בו בכדי לבחור את הספק ממנו תשכרו את הפיגום. לאחר שהחלטתם על סוג הפיגום ולאחר שהבנתם מהן התוספות השונות, התקנים השונים והסטנדרטים השונים שבהם אמור הפיגום לעמוד, תוכלו לבצע השוואת מחירים עבור אותו סוג של פיגום בין כמה וכמה ספקים וזאת בכפוף לכך שאתם מוודאים כי אתם משווים תפוחים לתפוחים, קרי שאתם מקבלים הצעות שמבוססות בדיוק על אותם תנאים, אותם תקנים, אותו גודל של פיגום, אותו פרק זמן להשכרה וכן הלאה.

חבילות שירות בהשכרת פיגומים

מעבר לפיגום עצמו, תזדקקו לעוד מספר שירותים על מנת להעמיד את הפיגום על רגליו ולהתחיל להשתמש בו. לעניין זה, אתם תזדקקו לשירותיו של בודק מוסמך ומורשה מטעם המשרד לבטיחות וגהות ולשירותיו של בונה פיגומים מורשה. קבלנים רבים מחזיקים את הפונקציות המקצועיות האלה כחלק ממצבת כוח האדם שלהם, אך מרבית משכירי הפיגומים מציעים גם חבילות שירות הכוללות בודק ומתקין מורשים שילוו את תהליך הקמת הפיגום.

שימו לב שלא תמיד נכון להיעזר בשירותיו של נציגי המשכיר, שכן גם בהיבט זה ייתכן ומעורבים שיקולים כלכליים שונים שלא עובדים לטובתכם. על אף שאנחנו אוהבים את הכול תחת קורת גג אחת, לפעמים דווקא נכון להפריד כוחות בין כמה ספקים שונים. בכל מקרה, תוכלו למצוא את הפונקציות המקצועיות האלה זמינות בשוק ולהקים את הפיגום על פי החוק והתקנות ללא שום בעיה.

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון כאשר רוכשים או משכירים פיגומים בכלל ופיגומים ניידים בפרט הוא אחריות של בית העסק המספק אותם. שימוש בפיגומים לא אמינים יכול להוביל לפציעות ולפגיעה בעובדים שלך.

כשמדובר על פיגום נייד מחיר נקבע על פי כמה פרמטרים

בין אם יש לך עסק אשר דורש שימוש קבוע בפיגומים או שהנך אדם פרטי אשר יש לו צורך בפיגום לתקופת זמן קצובה, לעבודה עם פיגום איכותי יש יתרונות בטיחותיים שאסור להמעיט בערכם וספק מקצועי יוכל להציע לך את המחירים האטרקטיביים ביותר. מעבר לכך, ספק בעל ניסיון ויכולת להציע פיגומים במגוון גדלים יאפשר לך להתאים את הפיגום לצרכים שלך במדויק ובכך להקל על עבודות שיפוץ ולוודא שהפיגום ישתלב בתכניות שלך במדויק ולא יפגע בהן או יהווה סכנה אמיתית.

האם מומלץ להשכיר או לרכוש פיגום

פיגום איכותי הינו פיגום אשר עשוי מחומרי גלם ברמה הגבוהה ביותר ועבר בחינות מקפידות. מסיבה זו, העלות של פיגום נייד או נייח יכולה להיות גבוהה וחסרת תועלת עבור אנשים פרטיים או קבלני עבודה אשר אינם משתמשים בפיגומים באופן שגרתי. השכרת פיגום מאפשרת לך להשתמש בפיגום אשר מתאים בדיוק לצרכים שלך ולהחזיר אותו כאשר כבר אין לך בו צורך. לקראת רכישה או השכרה של פיגום מומלץ להציג לאיש מקצוע אמין את הצרכים שלך, להבין את ההבדלים בעלויות ולהגיע לאפשרות הנכונה ביותר עבורך.

לאילו תקופות זמן ניתן להשכיר פיגום נייד

בדומה להשכרת פיגום נייח, השכרה של פיגום נייד הינה דינאמית ויכולה להשתנות על פי הצרכים שלך. השכרה של פיגום נייד יכולה להיגמר לאחר יום, חודש ואפילו מספר חודשים. כאשר מדובר בפיגום נייד מחיר הוא אספקט מרכזי, אשר מושפע מאוד מתקופת ההשכרה ולכן חשוב לתכנן את הצרכים שלך לקראת ההשכרה ולבחון אפשרות של השכרת פיגום נייד עם תאריך החזרה אשר ניתן לשינוי. בית עסק מקצועי אשר מחזיק במספר גדול של פיגומים יוכל לאפשר לך להשכיר את הפיגום לתקופות ארוכות במיוחד.

מתי לאנשים פרטיים יש צורך בהשכרת פיגום נייד

פיגומים ניידים הם הכלי האידיאלי לביצוע עבודות הנמצאות מעל לקומת הקרקע. הודות למבנה היציב אך הקטן, יחסית, של הפיגומים ניתן לבצע מגוון רחב של עבודות שיפוצים בבטחה בגובה. פיגומים ניידים אינם מצריכים ממך ידע מוקדם ונהלי הבטיחות בעבודה איתם אינם מסובכים. במהלך שיפוץ של הבית אשר מתבצע ללא בעל מקצוע ולעיתים אף באירועים בהם יש להציב עמדות תאורה או הגברה, השכרת פיגומים ניידים תהיה הפתרון הטובה ביותר עבור אנשים פרטיים.

אילו גורמים משפיעים על המחיר של פיגום נייד

כפי שכבר ציינו, כאשר מדובר בהשכרת פיגום נייד מחיר ההשכרה מושפע בעיקר מתקופת ההשכרה. גורם נוסף אשר משפיע על מחיר הפיגום הנייד או הנייח או סוג הפיגום, פיגומים שונים מאפשרים לך לעבוד בגבהים ובצורות שונות והעלויות שלהם משתנות על פי האפשרויות שהם מספקים. השכרה ורכישה של פיגום מבית עסק מנוסה ומקצועי משפיעה גם היא על המחיר ובית עסק אמין יוכל להציע לך את המחירים האטרקטיביים ביותר ואת הפתרונות המתאימים לצרכים שלך.

בטיחות לפני הכול

תאונות עבודה עולות לך בכאבי ראש, כאבי לב, איחורים בלוחות הזמנים וסכומי כסף משמעותיים. בין אם לבית העסק שלך ניסיון עשיר בעבודה עם פיגומים או שיש לך צורך בפיגום לפרויקט פרטי, רק ספק מקצועי ומנוסה יוכל להבטיח כי הפיגום יעמוד בכל הציפיות שלך ולא ישים אותך או אף אחד אחר בסכנה. מעבר לכך, עבודה עם גורם מקצועי מאפשרת לאנשים פרטיים להבין את נהלי הבטיחות בעבודה עם פיגום נייד ולקבל את כל המידע הרלוונטי לקראת השימוש בפיגום.

מאיזה בית עסק מומלץ לרכוש ולהשכיר פיגומים

בין אם מדובר בפיגום נייח או פיגום נייד מחיר הוא דבר אשר מושך אנשי מקצוע ואנשים פרטיים כאחד. התקנת פיגומים חשוב מאוד שלא להתפשר על איכות או אמינות הפיגום או הספק ובכך לחסוך מעט כסף בהווה בעלות של סכנות משמעותיות בעתיד הקרוב. כמו כן, יש לעבוד עם בית עסק אשר פועל באזורך ומסוגל לספק את הפיגום הנייד עד אלייך בזמן בו יש לך צורך.

פיגומים – מומחים באספקת פיגומים ניידים ונייחים לכל צורך

עכשיו זה הזמן שלך ליצור איתנו קשר, לתאר לנו את הצרכים שלך ולשמוע על מגוון הפתרונות שיש לנו עבורך. פתרונות אשר יתאימו לתקציב, לצרכים ולשלוות הנפש שלך.

 

פיגום נייד הוא ביטוי שנהוג לייחס לסוגים שונים של פיגומים וכך למשל גם פיגום תלוי ממוכן שניתן להנמיך ולהגביה לאורך גובה המבנה נחשב לפיגום נייד. יחד עם זאת, פיגומים ניידים ככלל הם פיגומים עצמאיים, שניתן לנייד בקלות ממקום למקום בדרך כלל על גבי פלטפורמת גלגלים. מהם פיגומים ניידים, לאילו סוגים של עבודות הם מתאימים, על מה אתם רוצים להקפיד כאשר אתם בוחרים ספק השכרת פיגומים ניידים, מהו התקן האירופאי לפיגומים ניידים? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

מהו פיגום נייד?

פיגום נייד הוא מונח גג שכולל בתוכו מספר סוגי פיגומים שהמאפיין המשותף שלהם הוא שניתן לנייד אותם בקלות בשטח והם עומדים באופן עצמאי ואינם מקובעים או מעוגנים למבנה. במרבית המקרים, מדובר בפיגומים שיושבים על פלטפורמה של גלגלים באמצעותם ניתן לנייד אותם בקלות, אך גם פיגום חמורי למשל הוא פיגום נייד שניתן לנייד בקלות ממקום למקום, אם ללא גלגלים. בין הסוגים השכיחים בקטגוריית הפיגומים הניידים אפשר למצוא את הפיגום העצמאי, הפיגום הממוכן והפיגום החמורי.

 

פיגומים ניידים, ובמיוחד מסוג פיגום עצמאי, הם פיגומים מודולריים שניתן להרכיב ולפרק במהירות וכן ניתן להתאימם בקלות למפלס הגבוה הנדרש באמצעות הוספת מכלולים באורכים שונים לגובה הפיגום במהלך הקמתו. כושר ההעמסה של פיגום נייד משתנה בין הדגמים השונים אך לרוב מדובר בכושר העמסה של 200 ק"ג בגובה מקסימלי של 6 מטרים.

 

סוגים מרכזיים של פיגומים ניידים

פיגום נייד מתייחס כאמור בעיקר לסוג ספציפי של פיגום הנקרא פיגום עצמאי. המדובר בפיגום שעומד על בסיס גלגלים ומטפס מעלה באמצעות כלוב של מוטות מתכת אלכסוניים בדומה לעמודי חשמל גדולים. את הפיגום העצמאי ניתן לבנות לגבהים שונים ולכל היותר 6 מטרים. באמצעות מוטות פלדה מודולריים ניתן לקבוע את גובה הפיגום שבראשו לבסוף מונח משטח הדריכה עליו מבוצעת העבודה. משטח זה צריך להיות מוקף במעקה בטיחות למניעת נפילות ולמתן מסעד לעובדים בגובה. כמו כן, פיגום עצמאי חייב להיות מצויד בסולם מובנה המאפשר את הטיפוס על הפיגום מהרצפה אל משטח העבודה.

קבלנים מומלצים להשכרת פיגומים ועבודות כלליות בכל הארץ 

השכרת פיגום ממוכן נייד

פיגום נוסף שנחשב לפיגום נייד הוא הפיגום הממוכן. פיגום ממוכן דומה בפעולתו לבמת הרמה, מנוף אדם או אפילו מלגזה. הפיגום פועל על מנוע חשמלי או על מערכת הידראולית המאפשרים להרים ולהוריד את משטח העבודה בהתאם למפלס העבודה הנדרש. פיגום זה מגיע עם גלגלים מובנים והוא למעשה מוכן לפעולה בכל רגע נתון, רק צריך לעלות על המשטח ולהגיע אל גובה העבודה באמצעות מוט שליטה. בדגמים המתקדמים של הפיגום הממוכן ניתן להניע את משטח העבודה באמצעות אמצעי שליטה הנמצאים על משטח העבודה עצמו ובדגמים מיושנים יותר התפעול נעשה מן הקרקע ומחייב נוכחות של מפעיל נוסף.

השכרת פיגומים ניידים מחירים

פיגום נוסף שנחשב לפיגום נייד הוא הפיגום החמורי שהוא פיגום פשוט מאוד המורכב ממשטח דריכה אחד ושתי סמוכות חמור עליהן מניחים את המשטח. פיגום זה מתאים לעבודות בגובה נמוך יחסית וניתן להגביהו עד לגובה של 2 מטרים. פיגום זה אינו נע על גלגלים והזזתו כרוכה בפירוק הפיגום והרכבתו מחדש במיקום הנדרש. יחד עם זאת, מאחר ומדובר בפירוק והרכבה פשוטים מאוד שניתנים לביצוע גם על ידי אדם אחד בקלות ובמהירות, נהוג להתייחס לפיגום החמורי כאל פיגום נייד.

ישנו דגם נוסף של פיגום שנהוג לכנותו פיגום נייד הלוא הוא הפיגום התלוי הנייד. המדובר על מרפסת ממוכנת שאותה מעגנים אל ראש המבנה ובאמצעות מערכת כבלים מנמיכים אותה לצד מעטפת הבניין. באמצעות מוט שליטה ניתן להעלות ולהוריד את הפיגום לגובה הרצוי ולשנות את גובהו בצורה דינמית. פיגום זה הוא נייד על הציר האנכי, אך הזזתו על גבי הציר האופקי של המבנה דורשת פירוק והרכבה במיקום הנדרש. פיגום זה מתאים במיוחד במקרים בהם לא ניתן להניח פיגום על גבי הקרקע, בין בגלל שהקרקע אינה יציבה ובין בגלל שהקרקע הומה אדם ורכב והוא מתאים בעיקר למשימות דינמיות על כל שטח המעטפת של המבנה.

פיגומים ניידים בתקן אירופאי

בהשכרת פיגומים ניידים בהחלט מומלץ להתמקד בדגמים שעומדים בתקן האירופאי שהופך בעת האחרונה לתקן המחייב בכל הקשור לענף הפיגומים. תקן זה אומץ על ידי משרד העבודה לאור ריבוי תאונות העבודה כתוצאה מנפילה מגובה רב, בין היתר מפיגומים רעועים, פיגומים לא תקינים ופיגומים שלא הותקנו כנדרש. התקן האירופאי מגדיר שורה של מבחני עומס, העמסה, יציבות ועמידות שכל פיגום שעומד בהם זכאי לקבל את התקן האירופאי וגם זכאי להיחשב לפיגום בטוח מאוד. לרוב מדובר גם בדגמים חדשים של פגמים כך שתוכלו להיות רגועים גם מהבחינה של עייפות החומר ומצב רכיבי הפיגום.

מתי נכון להשתמש בפיגומים ניידים?

פיגומים ניידים מיועדים לביצוע מגוון עבודות שיפוץ ובנייה ובכלל זה עבודות תחזוקה, חיפוי חוץ, טפסנות, שיפוץ פנים, בנייה כללית, עבודות ניקיון, התקנת תשתיות בגובה (מערכות מיזוג למשל) וכן הלאה. הפיגומים הניידים מתאימים בדרך כלל למבנים בגובה מקסימלי של 6 מטר והם מורכבים ממכלולים באורך של 1-3 מטרים כל אחד. כאן נכון לסייג ולומר שהגדרה זו נכונה בעיקר לפיגומים ניידים מסוג פיגום עצמאי. פיגום חמורי או פיגום ממוכן יכולים להיות בנויים בצורה שונה לחלוטין ולהתאים לגבהים שונים. כך למשל, הפיגום החמורי ניתן להגבהה עד לגובה של 2 מטרים לכל היותר.

פיגומים ניידים הם פיגומים שמתאימים בדרך כלל לעבודות בשטח קטן ומצומצם ועבודות שדורשות תנועה על פני שטח הפנים של המבנה בצורה דינמית, כל פעם חלק אחר. בביצוע עבודות בנייה יסודיות המחייבות פעולות בנייה נרחבות על פני קומה שלמה ולאורך זמן, נכון יותר לעשות שימוש באחד מסוגי הפיגומים הקבועים. במשימות של חיפוי מעטפת, תחזוקת מעטפת, טפסנות, ניקיון מעטפת וכן הלאה, מתאימים יותר הפיגומים הניידים למשימה.

פיגומים ניידים מספקים פתרון מאוד אפקטיבי גם בעבודות בחללי פנים. ניתן בקלות להקים אותם ולהציב אותם בחללים פנימיים גבוהים ולבצע עבודות פנים כדוגמת טיח, צבע, עבודות תשתית ומשימות עיצוב שונות בגובה. הפיגומים הנייד במקרה זה מספק מענה יציב אך קומפקטי שמאפשר להתנייד ברחבי החלל הפנימי על פי הצורך ומבלי לגרום נזק לקירות המבנה.

מהם היתרונות של פיגומים ניידים?

תחילה חשוב לומר שהיתרונות של כל סוג פיגום הם אינם רלוונטיים אם אין זה הפיגום המתאים למשימה. לפיגומים ניידים ישנם מספר יתרונות שמייד נפרט, אבל לא לכל משימה הם מתאימים ולכן לא בכל משימה היתרונות האלה אכן מוסיפים ערך. את זה כדאי לזכור כאשר אתם שוקלים השכרת פיגומים ניידים או פיגומים קבועים.

היתרון המרכזי והמתבקש של פיגומים ניידים הוא הניידות שלהם, או במילים אחרות, הקלות בה ניתן להזיז אותם ממקום למקום. כאמור, ישנן עבודות שאותן אנו מבצעים באותו אזור באופן קבוע וישנן עבודות שדורשות מאיתנו תזוזה ותנועה דינמית. בעבודות דינמיות אלה, פיגומים ניידים מספקים את הערך הגבוה ביותר באופן טבעי. ניידות זו באה לידי ביטוי גם בקלות הפירוק וההרכבה של הפיגום על פי הצורך, גם ביכולת לשנות את גובה הפיגום בקלות וגם ביכולת להניע אותו על פני השטח בעודו מורכב בשלמותו. יחד עם זאת, בשימוש בפיגומים ניידים חשוב מאוד לאבטח את הגלגלים בכל פעם שהפיגום הגיע ליעדו ולפני שמתחילים להשתמש בו.

יתרון חשוב נוסף של פיגומים ניידים הוא היכולת להיעזר בהם בחללים קטנים או למשימות חוץ נקודתיות. ישנם מקרים רבים בהם אין שום היתכנות כלכלית או מקצועית לקיבוע של פיגום שלם למבנה, בטח לא כשמדובר בעבודות בחללי פנים וגם במשימות חוץ רבות. במקרים אלה, הפיגום הנייד שהוא גם פיגום עצמאי שעומד בפני עצמו, מספק את הפתרון הטוב והזמין ביותר.

יתרון נוסף בא לידי ביטוי בסוגים מסוימים של פיגומים ניידים כדוגמת פיגום חמורי או פיגום ממוכן. במקרים אלה אין צורך בבונה פיגומים מורשה בכל פעם שמזיזים את הפיגום. הפיגום הממוכן מגיע כשהוא מוכן להפעלה ומצויד בכל אבזור הבטיחות הנדרש באופן מובנה. אין צורך לבנות אותו אלא רק לתפעל אותו. הפיגום החמורי הוא פיגום פשוט מאוד שאמנם מחייב הקפדה על בטיחות בשימוש בו אך אינו דורש נוכחות של בונה פיגומים מורשה.

השכרת פיגומים ניידים – איפה שוכרים?

כאשר אתם ניגשים למשימה של השכרת פיגומים ניידים, אתם רוצים להבטיח שאתם עושים אותה אך ורק אצל גורם מקצועי ומוסמך והחוק בישראל מתייחס לעניין זה בצורה מאוד מדויקת. אדם המשכיר פיגומים חייב בתחזוקה שוטפת של הפיגומים ווידוא כי הם עומדים בכל הוראות התקן בכל עת. כמו כן, לפני אספקת הפיגום, על הגורם המשכיר לבצע בדיקה יסודית של הפיגום באמצעות בודק מוסמך על מנת לוודא שחלקי הפיגום עומדים בכל התקנים וההוראות הרלוונטיות. המשמעות של כל אלה היא שלפני השכרת פיגומים ניידים ולצורך העניין כל פיגום אחר, חשוב לבדוק את הסמכתו של הספק, את התקנים שבהם עומדים הפיגומים שלו ואת הפרוצדורות המיושמות על ידי במטרה לעמוד בהוראות החוק והתקנות כאמור.

בשום פנים ואופן אין לשכור פיגום מאדם פרטי שאינו מורשה לעסוק בתחום של השכרת פיגומים ניידים ומן הסתם גם אינו מבצע את הוראות החוק והתקנות בכל הקשור לתחזוקת ובדיקת הפיגומים שבידיו. על אף שהשכרת פיגומים הוא מהלך שעטוף כל כולו בשיקולים כלכליים, שיקולים אלה לא יכולים להתגבר על שיקולי בטיחות ושיקולים של הבטחת רמה מקצועית עליונה בכל הקשור לתחזוקת הפיגום, בדיקת הפיגום והתקנת הפיגום.

בדיקת הפיגום לאורך כל תקופת העבודה

אחרי שמצאתם גורם מקצועי המציע שירות השכרת פיגומים ניידים ואחרי שבחרתם את הפיגום המתאים לכם ואחרי שהרכבתם את הפיגום באמצעות בונה פיגומים מורשה, כעת עליכם לעמוד גם בהוראות החוק לגבי בדיקת הפיגום באופן שוטף. בדיקה זו צריכה להתבצע על ידי מנהל העבודה במקום ובמסגרתה יש לבדוק את חלקי הפיגום את החוזק המבני שלו, את עמידתו ולוודא שאין חלקים רופפים או לא יציבים. בודקים מורשים אוחזים ברשימה מלאה של כל הבדיקות שיש לבצע באופן שוטף ועל פי רשימה זו יש להתנהל. את כל הבדיקות יש לתעד ביומן העבודה לרבות תאריך ושעת ביצוע הבדיקה, הגורם הבודק וממצאי הבדיקה בצורה כמה שיותר מפורטת. אי עמידה בהוראות אלה היא עבירה על החוק וגם יכולה לשלול מכם זכאות לביטוח במקרה של אירוע ביטוחי.

לסיכום, השכרת פיגומים ניידים חייבת להתבצע גם מתוך נקודת מבט מקצועית ובטיחותית ולא רק מנקודת המבט של חיסכון בעלויות. זה כמובן לגיטימי לחלוטין לאתר את העסקה הטובה ביותר שתוכלו להשיג, אבל זאת מבלי לוותר כהוא זה על נושא הבטיחות ועל מקצועיותו של ספק הפיגומים.

המונח פיגום נייד משמש להגדרה של מספר סוגי פיגומים שונים, ובכלל זה הפיגום התלוי הנייד, פיגום עצמאי ופיגום ממוכן. בשלושת המקרים הללו, מדובר בפיגום שקל מאוד להניע על פני השטח או בצורה אנכית לאורך המבנה ועל כן מוגדרים פיגומים אלה כפיגומים ניידים. יחד עם זאת, עבור מרבית אנשי המקצוע בענף הבנייה, פיגום נייד הוא אותו פיגום עצמאי שאותו ניתן לבנות ולהציב בכל אזור בעל קרקע יציבה, כשהפיגום עצמו יושב על פלטפורמת גלגלים שמאפשרת להניע את הפיגום בצורה חופשית ברחבי השטח, אך גם לקבע אותו למקומו בזמן העבודה. מהו הפיגום הנייד? לאילו משימות בנייה הוא משמש? מהם הכללים שיש להקפיד עליהם על מנת למקסם את רמת הבטיחות עבור העובדים? על כך נדבר בשורות הבאות.

מהו פיגום נייד?

כאמור, הביטוי פיגום נייד יכול להתייחס למספר סוגים של פיגומים, ובהם הפיגום התלוי הנייד שמקובע אל ראש המבנה וניתן לנייד אותו בין מפלסי הגובה השונים בצורה ממוכנת, הפיגום הממוכן שדומה במובנים רבים לבמת הרמה או אפילו מלגזה ומאפשר לנוע בשטח בצורה חופשית ולהתרומם למפלסים שונים באמצעות זרוע חשמלית או הידראולית והפיגום העצמאי שמבוסס על קונסטרוקציית מתכת שניתן להרכיב עד לגובה מקסימלי של 6 מטרים ובכושר העמסה מקסימלי של 200 ק"ג.

פיגומים ניידים נראים במובנים רבים, כמו כלובי מתכת מוגבהים שמורכבים ממוטות מתכת הנמתחים לאורכם, לרוחבם ובקווים אלכסוניים על מנת לבנות את הקונסטרוקציה שעל גביה יונח משטח העבודה ובכדי להעניק למבנה כולו את החוזק המבני הנדרש לו לנשיאת המשקלים הכבדים. בתחתית הפיגום יותקנו ארבעה גלגלים המאפשרים להניע את הפיגום בצורה מהירה ונוחה ממקום למקום, כשבחלק מהדגמים קיבוע הפיגום למקומו בזמן העבודה מתבצע באמצעות נעילת הגלגלים ובדגמים אחרים באמצעות זרועות הרמה קטנות המגביהים את הפיגום כך שהגלגלים לא ייגעו בקרקע. בחלקו העליון של הפיגום מותקן משטח הדריכה שמשמש את העובדים לביצוע העבודות בגובה ומסביבו מותקנת קונסטרוקציית מתכת המקיפה אותם מכל עבר ומשמשת אותם כמעין גדר בטיחות בגובה הברך-אגן ובגובה המותניים-חזה. כמו כן, פיגום כזה חייב לכלול בתוכו אמצעי טיפוס, כשבדרך כלל אחת הפאות הצרות של הפיגום בנויה כמו סולם בעל שלבים שעולים מתחתית הפיגום ועד ראשו.

 

לאילו משימות משמש פיגום נייד?

פיגום נייד משמש למגוון רחב של עבודות בכל גובה עד גובה של 6 מטרים. הוא יכול לשמש לעבודות חיפוי וטפסנות של בתים פרטיים, לעבודות בנייה של פרגולות, סוככים או גג רעפים, עבודות שיפוץ בחלל הפנימי של המבנה, עבודות צבע וטיח, עבודות חשמל וכדומה. זמינותו הגבוהה של הפיגום, היכולת להניע אותו במרחב בקלות רבה מאוד וגודלו הקטן יחסית, הופכים את הפיגום הנייד לפיגום רב שימושי שבו ניתן לעשות שימוש כמעט לכל משימת בנייה עד גובה 6 מטרים. כל זאת כמובן, בתנאי שהפיגום מונח על גבי קרקע יציבה ומהודקת, ללא שיפועים מסוכנים שיגרמו להטיית הפיגום בצורה מסוכנת וללא חשש מטביעה בתוך אדמה בוצנית או למעידה בקרקע מלאה מכשולים, ניתן להשתמש בשרותי השכרת פיגומים במחיר מעולה.

בטיחות בשימוש בפיגומים ניידים

אחרי שפירטנו את היתרונות החשובים של הפיגום הנייד ואת האפקטיביות שהוא יודע לספק בשלל עבודות בנייה ושיפוץ, חשוב להתייחס גם לנושא הבטיחות. ככלל, פיגום נייד הוא פיגום שאם הותקן בצורה נכונה, יודע לספק את הפלטפורמה הבטיחותית באופן מובנה בפני עצמו ואינו דורש עיגון לקיר המבנה או לראשו. יחד עם זאת, על מנת שכך אכן יהיה, יש צורך בהקפדה על מספר כללי בטיחות:

בדיקת הפיגום לפני השימוש

לפני שמתקינים פיגום נייד יש לוודא כי הפיגום נבדק על ידי בודק מוסמך ומורשה, על מנת לוודא שאין בו חלקים רופפים, מעוקמים או סדוקים, שהגלגלים חזקים ותקינים וכי כל החלקים עומדים בתקן כנדרש.

התקנת הפיגום על ידי מתקין מורשה

את הפיגום יש לבנות בסיוע מתקין פיגומים מורשה בלבד ולוודא חיזוקים של כל החלקים והתקנה על פי העקרונות ההנדסיים המחייבים.

נעילת גלגלים או רגליות

בפיגום חייב להיות מנגנון לנעילת הגלגלים ו/או רגליות להרמת הפיגום וניתוק הגלגלים מהקרקע. מנגנון הבלימה חייב להיות תקין ויציב במאה אחוז עבור כל אחד מארבעת הגלגלים.

גדר בטיחות מעל משטח העבודה

מעל משטח העבודה חייבת להיות מותקנת גדר בטיחות שהיא בעצם המשך של הפיגום כלפי מעלה מעל משטח העבודה. גדר זו צריכה לכלול לפחות שני מוטות בשני מפלסי גובה באזור הברכיים והאגן ובאזור המותניים והחזה.

בדיקת פלס

לפני כל עלייה לפיגום, יש לבדוק את ההטיה שלו ולא לחרוג מההטיה המאושרת על ידי היצרן. ככלל, הפיגום חייב להיות מיושר פלס ולא ביחס לקרקע. זאת אומרת שאת הפיגום אין להתקין על קרקע משופעת אלא על קרקע ישרה בלבד. במידה ובפיגום ישנן רגליות הרמה, ניתן להיעזר בהן על מנת לפלס את הפיגום לפני עלייה אליו.

 

אמצעי טיפוס

פיגום נייד חייב לכלול אמצעי לטיפוס לכל אורכו של הפיגום מחלקו התחתון ועד חלקו העליון ביותר. כאמור, מרבית הפיגומים הניידים מגיעים עם סולם מובנה, ואם אין כזה יש להיעזר בסולם ייעודי שאותו ניתן להתקין על הפיגום, ובכל מקרה יש להימנע משימוש בסולם חיצוני שאינו מותאם לפיגום.

בשורות שלעיל עסקנו בדגם השכיח ביותר של פיגום נייד, אך ישנם גם דגמים נוספים ובראשם הפיגום הממוכן. בכל משימה כדאי לבדוק את סוגי הפיגומים הניידים השונים ואת הדגמים השונים שמוצעים בכל סוג, ולהזמין את הפיגום שמספק את המענה הטוב ביותר לתנאי השטח ומאפייני העבודה במקום. כמו כן, מומלץ לעבוד אך ורק עם פיגומים בעלי תקן אירופאי שנחשב לתקן המחמיר ביותר כיום בישראל עבור ענף הפיגומים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3753249

אז מה היה לנו בכתבה:

רונן זקיף
רונן זקיף

מזה שנים רבות, משרתת חברת זקיף השכרת פיגומים את ענף הבנייה בישראל ומספקת מערכים שלמים של פיגומים לפרויקטים מגוונים של בנייה חדשה. לצד זאת, מספקת החברה פיגומים גם ללקוחות פרטיים, בנייה פרטית ופרויקטים של שיפוץ מעטפת חוץ ועיצוב פנים, בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח.

עוד פוסטים שיעניינו אותך

השכרת פיגום נייד בחריש

  המונח פיגומים מעלה אצלנו בדרך כלל את התמונה של פיגומי זקפים המכסים את כל חזית הבניין לגובהו ולרוחבו, אלא שפיגומים מגיעים במגוון רחב של

השכרת פיגום נייד בעומר

  המונח פיגומים מעלה אצלנו בדרך כלל את התמונה של פיגומי זקפים המכסים את כל חזית הבניין לגובהו ולרוחבו, אלא שפיגומים מגיעים במגוון רחב של

השכרת פיגום נייד בתל-אביב

  המונח פיגומים מעלה אצלנו בדרך כלל את התמונה של פיגומי זקפים המכסים את כל חזית הבניין לגובהו ולרוחבו, אלא שפיגומים מגיעים במגוון רחב של

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!